den sanna romanen ordnar middag ett år för sent.

Igår var det dags att laga förra årets julklappsmat till mamma och pappa! Har nog aldrig känt mig så cool som jag gjorde i kockrock. Sen att mitt arbete egentligen hade väldigt liten procent med matlagning att göra spelade inte så stor roll. Gjorde det jag gör bra istället: skrev meny, serverade vin, dukade..... Och blandade ett par smetar, typ. 
Andreas däremot lagade mat så att det räckte och blev över. Till förrätt: rökt sik med vichyssoise och sikrom. Så. Sjukt. Gott. 
Huvudrätt i form av entrecôte med Karl Johansvamp. 
Nöjd pappa. 
Fina föräldrar.
La upp dessert...
...och avslutade måltiden med det här magiska. Hemmagjord vaniljglass kan mycket väl vara det godaste jag vet. Chokladfondant hamnar inte långt därefter och till det helt underbart goda bär som en sista mycket sen smak av sommaren. 

Så himla mysig kväll tillägnad två av de viktigaste personerna som finns. 

S.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0